17:31

kocham cytaty, proszę Państwa

James Bay swoim głosem czaruje czas, kiedy ja zabieram się za pisanie posta. Kolejnego z cyklu tych, gdzie wyłazi na wierzch moja obsesja na jakimś punkcie. Dzisiaj pora na... cytaty! Pssst! Ten tutaj poniżej to słowa Jarosława Borszewicza.


Cytaty zbieram tak nałogowo od... 2013 roku? Nawet nie pamiętam dokładnie. Wiem jednak, że są u mnie w każdym segregatorze i stanowią zawartość jednego, dwóch, trzech, czterech, pięci zeszytów i teraz szóstego, a oprócz tego  mają swoje miejsce na tablicy korkowej nad biurkiem, niedługo na ścianie i jeszcze są pochowane w koszulki na jakiś malutkich karteczkach. Cytaty to całe moje życie! 

Wiecie, co jest niesamowite w nich? To jak prawdziwe to są te słowa. Niesamowite jest też to, że kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat, miesięcy temu ktoś mądrzejszy i starszy pomyślał to samo, co ty w tej chwili i jeszcze tak pięknie to ujął. 

W ostatnim czasie do polubionych przeze mnie stron na Facebooku dołączyły chyba jakieś 4. Dlaczego? Bo publikują cytaty. Które potem ja screenuję i wpisuję do czerwonego zeszytu z napisem The chilli red and hot chilli pepper is the fruit of plants colour vision. Znikam wtedy na kilka godzin ze świata i z namaszczeniem oddaję się temu, co kocham. 

Moimi absolutnymi faworytami jeśli chodzi o "złote myśli" są Janusz Borszewicz, Janusz Leon Wiśniewski, Agnieszka Osiecka. Uwielbiam także słowa Jakuba Żulczyka, mimo że nadal nie czytałam jego żadnej książki, i Edwarda Stachury. Jednak ta pierwsza trójka to zdecydowanie ulubieńcy i cytatami ich mogłabym wytapetować ściany w pokoju, co wcale nie jest niemożliwe... 

Przyszedł czas na dawkę moich ulubionych cytatów. Oto one (kolejność przypadkowa):

Przepraszam za wyrażenie,                                                                                                 
bardzo przepraszam -
ale burdel mi się w mózgu robi, 
wielki bałagan,
nieporządek.

- Jarosław Borszewicz                                                               

Warto było cię spotkać, aby dowiedzieć się, że istnieją takie oczy, jak Twoje.
- Janusz Leon |Wiśniewski

I zagapiam się tak na twój temat, że przejeżdżam po kilkadziesiąt przystanków.
- Agnieszka Osiecka 

Można nie spać cały tydzień, przepłakać całą noc, stracić głowę z miłości i nikt niczego nie zauważy.
 - Janusz Leon Wiśniewski 

Nigdy nie zapomnisz, ale pewnego dnia obudzisz się i stwierdzisz, że już tak strasznie nie boli.
- Erica Spindler

Ale jeśli chcesz, możesz odejść, a ja i tak cię nie zapomnę, pamiętam wszystkich, którzy odeszli.
- Lilo Pelekai 

Bo jedynym sposobem na pozbycie się żalu jest stworzenie sobie nowych wspomnień. 
- Carol Rifka Brunt 

Mam setki cytatów. A te powyżej to zaledwie szczypta tych, które są zgodne z moimi myślami. Kolekcjonuję je. I tak, mam obsesję na ich punkcie. 

Jeżeli jeszcze nie dotarliście do Biblioteki cytatów, czyli strony w górnym "menu", to teraz Was tam zapraszam, bo tam też są cytaty. A i czasami coś tam dopiszę nawet. 


"Są we mnie takie rzeczy, których nie byłabym w stanie wyjaśnić nikomu."
Haruki Murakami

Żegnam Was jakże trafionymi słowami Harukamiego Murakamiego. Życzę Wam miłego wieczoru! Do napisania następnym razem. Ściskam :* 


1 komentarz:

  1. Bardzo lubię cytaty, ale raczej ich nie gromadzę. Jedynie co to, gdy czytam w książce to zaznaczam czasem albo na lubimy czytać sprawdzam:)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Archiwum , Blogger